20 éves a Yamaha Tmax

0
3
2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN STA 002 03 preview
2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN STA 002 03 preview

Egy ikon megünneplése

A motoros kétkerekűek világa végérvényesen megváltozott, amikor a Yamaha 2001-ben útjára bocsátotta az eredeti TMAX-ot. Ez volt a legelső jármű, amely egy robogó kényelmét kínálta a motorkerékpárok teljesítményével. A dinamikus sportrobogó több százezer TMAX-tulajdonos életét változtatta meg szerte Európában.

A TMAX, amely a piacra dobása óta minden évben a legkeresettebb sportrobogó, hihetetlen utazáson ment keresztül, és ezen az úton az igazi ikonok szintjére jutott a rajongók hatalmas táborában. Két évtizeddel az első TMAX bevezetése után a Yamaha megalkotott egy speciális kiadású modellt, amely a vállalat történetében az egyik legkedveltebb és legelismertebb termék kiemelkedő eredményeinek lenyomata.

Az exkluzív felszereltséggel és egyedülálló új színben érkező TMAX 20th Anniversary a világ legsikeresebb sportrobogójának eredményeit ünnepli meg, és lehetőséget ad a TMAX szerelmeseinek, hogy megszerezzék ennek az igazán figyelemre méltó Yamahának a legújabb kiadását.

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN STA 005 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN STA 003 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN STA 001 03 preview

TMAX: Csak a MAX, semmi más!

Ha valaki a TMAX megjelenése előtt gyorsan, kényelmesen és élvezetesen utazva kívánt eljutni a munkahelyére, az a kisebb teljesítményű robogó és a klasszikus motorkerékpár között választhatott. A két lehetőség sok vásárló számára megfelelő volt, de egyik sem volt ideális megoldás az ingázók és szabadidős motorosok egy igényes rétege számára, akik kifejezetten olyan gépet akartak, amely a „húzd és megy” automata robogó egyszerűségét kínálja, de izgalmas gyorsítási lehetőséggel és nagy sebességeknél a sportmotor stabilitásával is rendelkezik.

A Yamaha tervezői a piaci igényt felismerve az 1990-es évek végén elkezdték megalkotni a világ leggyorsabb robogóját. Semmi ötletkorlát nem volt, és a Yamaha hűen önmagához figyelmen kívül hagyta a hagyományos gondolkodást – létrehozott egy teljesen újfajta hibrid kétkerekűt, amely sikeresen ötvözte a robogók felhasználóbarát funkcióit a motorkerékpárok fejlett motor- és felfüggesztéstechnológiájával. Az átmenetes alvázzal és áramvonalas karosszériával – valamint automata sebességváltóval, prémium ülésekkel és ülés alatti nagy tárhellyel – felszerelt és radikális TMAX komoly kockázatot jelentett a Yamaha számára, de ez egy olyan kockázat volt, amely végleg megváltoztatta a távolsági ingázást.

A többi már történelem, és 2001-ben megjelent a pezsgő, ám ehhez foghatót korábban még nem látott európai piacon az innovatív, izgalmas, nagy teljesítményű maxi robogó. A motorkerékpár teljesítményének és a robogó kényelmének egyedülálló keveréke a hosszú és közepes távolságú ingázást minden eddiginél gyorsabbá, egyszerűbbé és élvezetesebbé tette.

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 017 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 016 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 015 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 013 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 012 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 011 03 preview

A legkelendőbb sportrobogó, 20 egymást követő évben

Az eredeti TMAX annyira megelőzte korát, hogy egyáltalán nem is létezett ilyen kategória, ezért a Yamaha létrehozta a sportrobogók osztályát, amely azóta a robogók legfontosabb szegmensévé nőtte ki magát.

Megőrizte rendkívüli népszerűségét, és a 20 évvel ezelőtti bevezetése óta minden évben a TMAX lett a legnépszerűbb sportrobogó. Az Európában eddig eladott közel 300 000 darabjával a TMAX messze a valaha gyártott legsikeresebb sportrobogó, és a Yamaha eddigi történelmének egyik legfontosabb modellje.

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 010 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 009 03 preview

A TMAX eddigi eredményei: Egy ikon fejlődése

Figyelemre méltó története során a TMAX folyamatosan fejlődött, hogy megfeleljen minden új ügyfél-generáció igényeinek és elképzeléseinek. A 160 km/h (100 mph) elérésére képes, 500 köbcentiméteres, 2 hengeres motorral meghajtott, első generációs TMAX volt az első igazi sportrobogó. A csőből készült acélvázba mereven beépített kompakt erőforrással gyártott jármű olyan új szintet ért el a stabilitás terén, nagy sebesség esetén, amely ideális járművé tette azok számára, akiknek gyors, kényelmes és könnyen használható távolsági ingázójárműre volt szüksége.

2004 és 2007 között a 2. generációs TMAX kategóriaelső teljesítménye szintet ugrott egy erősebb, üzemanyag-befecskendezéses motor bevezetésével, míg a jobb kezelhetőség érdekében új villákat és kettős első tárcsaféket kapott, opcionális ABS rendszerrel kiegészítve. Rögzítőfékkel látták el, hátulra pedig nagyobb, 15 colos kerék került.

A 3. generációs TMAX 2008-ban érkezett meg, mégpedig teljesen új karosszériával. A kezelhetőséget vadonatúj, könnyű, öntött alumíniumváz bevezetésével finomították. A villa csőátmérője 2 mm-rel 43 mm-re nőtt, és előre is új, 15 colos kerék került.

2012-ben mutatták be a 4. generációs TMAX-ot, amely új kialakítású karosszériát, valamint nagyobb, 530 köbcentiméteres motort és ékszíjas sebességváltót kapott – és egy új, alumínium lengőkart is, amely lecsökkentette a rugózatlan súlyt, hogy a hátsó felfüggesztés még finomabban és érzékenyebben működjön.

Az 5. generációs TMAX 2015-ben érkezett, és legjelentősebb újdonsága a motorkerékpárokon használt, fejjel lefelé álló első villa, valamint a radiálisan szerelt féknyereg volt. Ezek az új elemek tovább erősítették az ikonikus sportrobogó kategóriaelső pozícióját.

A 6. generációs TMAX dinamikus, új külsővel érkezett 2017-ben, és számos kifinomult elektronikus segédeszközt tartalmazott, amelyek a még jobb kezelhetőséget biztosították a különböző vezetési körülmények között. Kategóriaelső jellemzői között szerepelt a Yamaha chipvezérlésű fojtószelep (YCC-T) és a kipörgésgátló rendszer (TCS). A kínálatban megjelent a TMAX magasabb specifikációjú, SX változata, amely kapcsolható D-MODE teljesítmény-üzemmódokat tartalmazott; a DX változatot pedig sebességtartó automatikával szereltük fel.

2020-ban a valaha létezett legdinamikusabb és legerősebb TMAX látta meg a napvilágot. Az új, agresszívebb karosszéria és a nagyobb, 560 köbcentiméteres motor a TMAX-élmények új területét nyitotta meg, és megerősítette a jármű státuszát mint minden idők legjobb nagy teljesítményű robogója.

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 008 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 006 03 preview

TMAX 20th Anniversary: MAX evolúció.

A Yamaha az elmúlt két évtized kiemelkedő sikerei előtt tisztelegve bemutatja az új TMAX 20th Anniversary-t. Mindössze 560 db számozott modell készül, így ez a Yamaha egyik legexkluzívabb speciális kiadása, melyet az európai TMAX-tábor bizonyára nagyra fog értékelni.

Egyedi karbonkarosszéria

Az új modell legfontosabb jellemzője a karbonkarosszéria, amely minden robogó számára saját „ujjlenyomatot” jelent. A hagyományos, egységesen szövöttmintás szénszálas komponensekkel ellentétben a TMAX 20th Anniversary minden karbonkomponense egyedi felületű, ami teljesen egyedivé teszi az 560 járművet.

A jellegzetes, bumeráng alakú karosszériapanelek, valamint az első sárvédő és a kipufogódob hővédője is ebből az erős és könnyű karbonból készül, így a TMAX 20th Anniversary még dinamikusabb megjelenést és prémium érzetet közvetít; a bumerángokon és a sárvédőn megjelenő sárga színbetétek az eredeti modell élénk sárga színösszeállítására emlékeztetnek.

Speciális fűtött ülés és fűtött markolatok

A prémium minőségű anyagokból készült exkluzív, fűtött ülés sárga varrást kapott, amely harmonizál a bumeráng és az első sárvédő sárgájával; a robogó exkluzív státuszát pedig egy 20th Anniversary embléma hangsúlyozza ki. A fűtött markolatok is az alapfelszereltség részét képezik, és speciális végkialakítással rendelkeznek, tovább bővítve az ikonikus sportrobogó jellegzetességeinek listáját.

Számozott jelvény

Az 560 TMAX 20th Anniversary mindegyik példánya az exkluzivitást kihangsúlyozó, számozott jelvényt is kap, amely tisztelgés az iparág legsikeresebb és legikonikusabb sportrobogója előtt. A karbonkarosszéria egyedi „ujjlenyomata” és a jelvény mellett a gyártási szám adja meg az egyediséget minden egyes modellnek.

Exkluzív szín

A valaha gyártott legegyedibb és legkívánatosabb TMAX speciális Tech Graphite színben készül, amely kiemeli a különleges robogó dinamikus megjelenését, és tökéletesen illik az exkluzív karbonkarosszériához. A kontrasztos bronzszínű kerekek a jármű prémium minőségét hangsúlyozzák ki.

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 004 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 002 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN DET 001 03 preview

2021 YAM XP500ADXSV EU DNMN STA 002 03 preview

A Yamaha TMAX 20th Anniversary legfontosabb jellemzői

  • Egyedi karbonkarosszéria
  • Speciális fűtött ülés és fűtött markolatok
  • Exkluzív szín
  • Nagy teljesítményű, 560 cm³-es, EURO5-kompatibilis motor
  • Dinamikus és agresszív vázkialakítás
  • Elektromosan állítható szélvédő
  • Sebességtartó automatika
  • Beépített első LED-irányjelzők
  • Teljesen felszerelt, kategóriájában a legjobb műszaki jellemzőkkel
  • Könnyű, alumínium vázszerkezet
  • Kipörgésgátló rendszer és D-MODE
  • Nagy méretű csomagtartó
  • Smart Key kulcs nélküli indítás
  • Monotone TFT-műszerfal
  • Motorkerékpárokra jellemző felfüggesztés optimalizált beállításokkal
  • Középállványon lévő zárrendszer

/Yamaha Motor Europe/